شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۰۹۵
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، در این شماره از خبرهای کوتاه حوزه سینما، نگاهی داریم بر مهمترین اتفاقاتی که در رسانه ها  انعکاس پیدا کرده است.

در هفته های گذشته فوتبال اسپانیا شاهد چالش بزرگی بود؛ در جایی که لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل بوسیدن یکی از بازیکنان تیم فوتبال زنان این کشور مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفت کار حتی به فیفا هم کشید تا آنها در این خصوص تصمیم گیری کنند. 

حالا وودی آلن بازیگر و کارگردان مطرح سینمای هالیوود که خودش متهم به آزار و اذیت جنسی دختر خوانده اش بوده و البته مورد انتقاد هواداران جنبش « می تو »  نیز قرار گرفته، به بهانه حضورش در  در فستیوال فیلم  ونیز برای نمایش آخرین فیلمش ، در خصوص اعتراض ها به رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا واکنش عجیبی داشته است. 

خبر‌های کوتاه از سینمای جهان در رسانه‌ها | گرد و خاکِ وودی آلن در جشنواره فیلم ونیز!

او گفت : «بوسیدن در زمین فوتبال اشتباه بود اما او یک مدرسه را که به آتش نکشید. او موظف است عذرخواهی کند و کارش را ادامه دهد. [...] به او [بازیکن زن تیم اسپانیا] تجاوز جنسی نکرد. این تنها یک بوسه بود و او هم دوستش بود.»

وودی آلن افزود که فهم این نکته که کسی ممکن است برای بوسیدن شغلش را از دست بدهد برایش دشوار است.

وودی آلن، ۸۷ ساله برای نمایش پنجاهمین فیلم کارنامه هنری‌اش در جشنواره فیلم ونیز حضور پیدا کرده است. او جنبش «می تو» را برای زنان «مثبت» و «سودمند» توصیف کرد اما افزود که برخی پیامدهای آن از جمله آنچه به عنوان «فرهنگ کنسل» معروف شده است می‌تواند «احمقانه» باشد.

طبق خبر یورونیوز، «فرهنگ کنسل» به رویکردهایی اطلاق می‌شود که هدف از آن طرد شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و تاریخی به دلیل رفتارهای بحث برانگیز منسوب به آنها است. مصداق بارز این رفتارها موارد اذیت و آزار جنسی، رفتار جنسیت‌زده و نژادپرستی است.

وودی آلن در جریان کشمکش جدایی جنجالی‌اش از میا فارو، بازیگر سرشناس آمریکایی در دهه ۱۹۹۰ به اذیت و آزار جنسی دیلان فارو، دختر خوانده‌اش متهم شد. او چند سال بعد با یکی دیگر از دخترخوانده‌های میا فارو به نام سون-یی پره‌ وین ازدواج کرد.کارگردان فیلم‌هایی همچون «منهتن»، «آنی هال»، «جنایت و جنحه» و «هانا و خواهرانش» پس از جنبش «می‌ تو» در آمریکا از محافل هنری و سینمایی طرد شد. شرکت «آمازون» در سال ۲۰۱۸ قراردادش با وودی آلن را لغو کرد.

هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است و روز شنبه ۹ سپتامبر پایان می‌یابد.

باربی کنار کشید ؛ اکولایزر در صدر گیشه قرار گرفت

قسمت سوم از فیلم اکشن «اکولایزر» در حالی صدرنشین سینماها شد که دو فیلم «باربی» و «اوپنهایمر» به رکوردهای جدیدی دست یافتند.

سومین قسمت از سری فیلم‌های «اکولایزر» (برابرساز ۳) با بازی «دنزل واشنگتن» با فروش بالغ بر ۴۰ میلیون دلار در آخر هفته در صدر گیشه سینمای آمریکا قرار گرفت و به شش هفته حضور فیلم «باربی» در صدر پایان داد.

فروش گیشه تابستانی سینمای آمریکا برای نخستین بار از زمان شیوع کرونا از چهار میلیارد دلار عبور کرد و فیلم‌های «باربی» و «اوپنهایمر» نقش چشمگیری در ثبت این رقم داشته‌اند.

خبر‌های کوتاه از سینمای جهان در رسانه‌ها | گرد و خاکِ وودی آلن در جشنواره فیلم ونیز!

«باربی» ساخته «گرتا گرویگ» رسما با رسیدن به فروش ۱.۳۶ میلیارد دلار از فیلم «برادران سوپر ماریو» پیشی گرفت و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ تبدیل شد، در حالی که «اپنهایمر» به کارگردانی «کریستوفر نولان» با عبور از ۸۵۰ میلیون دلار در گیشه جهانی، سومین فیلم پرفروش سال نام گرفت.

آنطور که خبرآنلاین در گزارشی آورده " فیلم جدید «اکولایزر ۳» در زمان پرتنشی برای هالیوود اکران شده و اتحادیه بازیگران آمریکا از حدود ۵۰ روز قبل برای رسیدن به قراردادهای منصفانه وارد اعتصاب شده‌ است و به همین دلیل «دنزل واشنگتن» نمی‌توانست برای این فیلم که توسط همکار دیرینه‌اش «آنتوان فوکوا» کارگردانی شده بود، تبلیغ کند. با این حال برخی کارشناسان معتقدند این فیلم اکشن یک مورد استثنایی است که می‌تواند بدون تبلیغ از سوی «دنزل واشنگتن» به موفقیت برسد چرا که مجموعه فیلمی شناخته شده است."

«واشنگتن» یکی از مشهورترین بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان نسل خود است و در طول دوران حرفه‌ای فعالیت هنری خود علاوه بر دریافت هشت نامزدی دیگر دو جایزه اسکار را برای فیلم‌های «شکوه» و «روز تمرین» دریافت کرده است. از دیگر افتخارات او می‌توان به جایزه تونی برای بازی در سریال «حصارها» در سال ۲۰۱۰ و جایزه یک عمر دستاورد سسیل بی.‌دمیل (جایزه افتخاری گلدن گلوب) در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد.

«دنزل واشنگتن» در سال ۲۰۲۰، از سوی نیویورک تایمز به عنوان بزرگترین بازیگر قرن بیست و یکم انتخاب شد. او پس از «سیدنی پواتیه»، دومین چهره سیاه‌پوست است که موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

فیلم جدید «اکولایزر» عموما نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده و تاکنون نمره ۷۶% را در وبسایت راتن تومیتوز به دست آورده و مخاطبان سینمایی نیز نمره سینمایی (CinemaScore A) به این فیلم داده‌اند.

«اکولایزر ۳» با احتساب فروش در دیگر کشورها، تاکنون بیش از ۶۰ میلیون دلار در سطح جهان فروخته است.

برچسب ها: وودی آلن ، اکولایزر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳